Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Hebben jullie alle onderdelen op voorraad?

Voor de meest voorkomende merken (denk aan Apple, Samsung, Huawei) hebben wij over het algemeen bijna alle onderdelen altijd op voorraad. Het kan natuurlijk wel eens voorkomen dat een onderdeel op is. Om hier zeker van te zijn kunt u ons hier altijd even voor opbellen om dit door te nemen!

Wanneer hebben jullie tijd voor reparatie? Of moet ik hiervoor een afspraak maken?

Bij ons kunt u zowel op afspraak als zonder afspraak binnen lopen voor een telefoon reparatie! Onze openingstijden kunt u terugzien onder het kopje ‘contact’.

Hoelang krijg ik garantie?

Aangezien wij zeker zijn van onze zaken, bieden wij standaard 6 maanden garantie op de vervangen onderdelen die gebruikt zijn om uw telefoon te repareren. Hier vallen uiteraard wel val/stoot en water schade buiten.

Wat is het verschil tussen AA+ en OEM?

Het verschil zit met name in kleurcontrasten. Daarnaast reageren AA+ schermen minder snel op aanrakingen waardoor het reactie vermogen van zo’n scherm wat ‘trager’ aanvoelt.

Zijn alle reparaties klaar terwijl u wacht?

Voor de meeste toestellen is dit van toepassing. Mocht dit echter niet het geval zijn dan wordt dat direct aan u doorgegeven en besproken!

Wanneer komt de garantie na een reparatie te vervallen?

Meest voorkomende schades die buiten de garantiebepalingen vallen:

  • Vochtschade
    Aan de binnenkant van het toestel of tablet is er op het elektronisch binnenwerk corrosie aangetroffen. Deze vochtschade ontstaat door invloeden van buitenaf. Dit kan verschillende oorzaken hebben, het toestel kan in het water vallen of in aanraking komen met een andere vloeistof. Maar vochtschade kan ook ontstaan wanneer een toestel in een vochtige ruimte wordt gebruikt, bijvoorbeeld sauna, badkamer ed.) Sterke temperatuurswisselingen, zweet of klamme handen kunnen vochtschade veroorzaken. Deze vochtschade ontstaat dus bij het onjuist gebruiken van je toestel of tablet en valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van de Reparatie Discounter.
  • Valschade
    Wanneer een toestel of tablet valt of ergens tegenaan stoot, ontstaat er valschade. Een klein stootje is al voldoende om de printplaat te breken. Uw toestel of tablet kan niet of nauwelijks meer functioneren, wanneer de verbinding tussen de verschillende onderdelen in het toestel verbroken zijn ten gevolge van valschade. Het kan echter wel zo zijn dat de behuizing nog volledig intact is, maar het toestel of tablet toch valschade heeft. Valschade valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van de Reparatie Discounter.
  • Drukschade
    Ontstaat wanneer er druk van buitenaf op een toestel of tablet ontstaat kan er drukschade ontstaan. Dit kan verschillende oorzaken hebben, bijvoorbeeld wanneer je op je toestel of tablet gaat zitten. Ook deze schade is niet altijd meteen zichtbaar van buitenaf. In sommige gevallen is het wel te herkennen aan vlekken of verkleuringen die op het display verschijnen. Bij de meeste smartphones is dit te merken aan een blauw/paars achtige olie vlek. Bij drukschade kan zelfs de printplaat aangetast worden, waardoor het contact tussen de verschillende componenten verslechterd. Hierdoor kan het voorkomen dat bepaalde functies van uw tablet of toestel uitvallen. Drukschade valt dus ook buiten de garantievoorwaarden van de Reparatie Discounter.

Hoe lang duurt een reparatie?

Dit is per reparatie verschillend. Vaak 30 minuten. U hoeft nooit onnodig te wachten. Uw telefoon wordt direct gerepareerd. Van de meest voorkomende telefoons hebben we altijd onderdelen op voorraad.

Hoe maak ik een afspraak?

U kunt via onze wizard uw reparatie aanmelden. Nadat u uw merk, model en schade heeft geselecteerd, kunt u aangeven hoe u verder wilt gaan. Kies dan voor ”Maak een afspraak en kom langs”.

U kunt dan aangeven wanneer u langs wilt komen. Selecteer een dag en tijdstip dat u het beste uitkomt. Nadat u dit heeft gedaan vult u uw persoonsgegevens in.

U kunt er dan voor kiezen om alvast vooraf te betalen via iDeal, Creditcard of PayPal. U kunt er ook voor kiezen om bij ons in Breda via PIN of contact te betalen.

Hoe stuur ik mijn apparaat naar jullie op?

U kunt via onze wizard uw reparatie aanmelden. Nadat u uw merk, model en schade heeft geselecteerd, kunt u aangeven hoe u verder wilt gaan. Kies dan voor ”Stuur uw apparaat naar ons op”.

Hierna kunt u uw persoonsgegevens invullen, nadat u dit formulier heeft ingevuld ontvangt u automatisch een e-mail bericht met daarin uw verzoek en een stappenplan. Volg deze 6 stappen om uw apparaat naar ons toe te sturen.

Nadat wij uw apparaat hebben ontvangen, gaan wij direct voor u aan de slag. Wij houden u uiteraard via de telefoon of e-mail op de hoogte.

Hoe kan ik betalen?

Als u wilt langskomen op afspraak, kunt u van te voren betalen via iDeal, PayPal, Credit Card. U kunt ook via de PIN of contant betalen bij ons in Breda.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Als u een vraag heeft over een reparatie, kunt u een mail sturen naar [email protected] U krijgt uiterlijk dezelfde dag voor 18:00 uur antwoord.

Telefonisch zijn wij te bereiken op : 076-785 89 51

Raak ik mijn gegevens kwijt?

Bij hardware reparaties raakt u geen gegevens kwijt, wij raden u wel aan om een backup te maken van uw bestanden voordat u uw toestel ter reparatie aanbied.

Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval?

We kunnen geen garantie geven dat uw telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we uw apparaat weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen met uw telefoon raden we wel af.

Krijg ik mijn screenprotector terug?

Bij het openmaken van de telefoon moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat u deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor u plakken voor de kostprijs.

Vragen jullie onderzoekskosten?

Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn telefoon?

We helpen u graag met het ontdekken van het defect. We zullen uw toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met u voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.

Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven ?

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met u.

Heeft u al afgerekend voor uw reparatie online? Dan sturen wij u een nieuw betaalverzoek via de mail.

Kan ik een offerte ontvangen voor mijn verzekering?

U kunt hiervoor altijd een mail naar ons versturen met uw gegevens zodat wij een offerte op maat kunnen maken.

Stuur ons uw vraag

    Shopping Cart
    0
    × WhatsApp ons direct